Úton a 2016-os szezon felé

Úton a 2016-os szezon felé

2015-12-11 – A 22 éves játékos közel két hete készül az újabb feladatokra, megméretésekre.

Timi november 22-én megnyerte a 125 000 dolláros tajvani WTA-versenyt, majd két nappal később a budapesti gálán búcsúztatta a sikerekben gazdag 2015-ös idényt. Rövid pihenőt követően november legvégén kezdte meg a gyakorlást az új évadra.

 

– Hogyan alakult a téli felkészülés eddigi két hete?

 

– Az első héten Budapesten voltunk, ott főképp a kondira tettük a hangsúlyt, illetve teniszben az alapvető technikai dolgokra. Így reggel mindig futottam, utána jöhetett másfél óra tenisz, majd a délután folyamán még egy kondiedzés. Ezenkívül pedig napi egy, de néha két konzultációm is volt a pszichológusommal. A második hét már Monte-Carlóban zajlik, egy teniszakadémián. Talán ez a legnehezebb egy vagy két hét, hiszen napi két tenisz és két kondi van. Délelőtt mindig egy kondival kezdünk vagy futással vagy kerékpározással, utána jöhet a tenisz, főleg különböző gyakorlatokkal. Délután élő szituációs, pontjátékos feladatok jönnek, aztán újabb kondiedzés. Így fejeződik be a nap, de természetesen továbbra is tartom a kapcsolatot a pszichológusokkal. Ez napi nyolc-tíz órát biztosan jelent, összesen.

 

Van-e most olyan terület, amelyre kiemelt figyelmet irányul az edzőtábor idején?

 

– Kitűztünk magunk elé célokat! Négy fő célunk van, amelyeket taktikailag és mentálisan próbálunk beépíteni a játékba. Ez főleg az agresszióra és a könnyed, lazább játékra, továbbá ezek kombinálására épül. Ezen dolgozunk, hogy ezeken tudjunk javítani. Ez a tenisz része. A kondi része pedig inkább a gyorsaságot, a gyorsasági állóképességet érinti. Ahogy haladunk előre, úgy egyre rövidebb futások következnek. Az elején azért nagyon sok, hosszú távú futás volt a programban. Most már kevesebb és rövidebb a táv, az idő, illetve még a robbanékonyság, ami a legfőbb hangsúlyt kapja.

 

Milyen körülmények között készülsz Monte-Carlóban?

 

– Őszintén: csak azért mert Monte-Carlo, azért nem kell eldobni az agyunkat. Az akadémia nagyon szép, lesz, de még nincsen készen…Probléma van mindig azzal, hogy éjjel nagyon hideg, nappal meleg van. Így reggel a pálya mindig elég vizes. De legalább szabadtéren tudunk játszani, ami fontos. A futásokat és a kerékpáros edzéseket is szabadtéren tudjuk végezni. Ez így jobb, mint a sátor, nyilvánvalóan. Illetve félfedett pályák vannak, csak tető van, oldalt pedig nyitott. Ez nagyjából még hasonlít a szabadtéri teniszhez, illetve majdnem ugyanaz. Nem mondom, hogy tökéletesek a körülmények, de nyilván panaszkodni sem szeretnék.

 

Van-e szerepe a felkészülés során az új, pszichológusi csapatnak?

 

– Hogyne, nagyon nagy szerepe van. Az elmúlt két hétben, amíg otthon voltam, illetve a pihenő időm alatt, már megkezdtem a felkészülést a pszichológusi stábbal. Volt olyan, hogy napi kétszer másfél órát voltam náluk, illetve kapom a házi feladatokat is. Rengeteg dolgot kell letisztázni és megtanulni. Sokat dolgozunk ezen. Így, hogy eljöttem otthonról, így is tartom a kapcsolatot velük. Továbbra is tudunk együtt dolgozni, online kapom az anyagokat. Ebben is folyamatosan tudok javulni! Ez volt a célom, hogy ezen a területen szintén változtatni tudjak, eredményesebb legyek. Nagyon motiváltan állok a dologhoz!

 

Milyen kiegészítő sportágak szerepelnek az edzőtábor programjában? Miben segítenek ezek a sportágak?

 

– Talán a kerékpározást tudom mondani. Az edzőm nagy bringafan: nemrég letekert egy Monaco-Biarritz távot!!! Én is kaptam kölcsönbe egy elég profi országúti kerékpárt. Azzal mentünk, áttekertünk Olaszországba, elég sok hegyen felmentünk. Ez heti két alkalommal jelen van az edzésprogramban. Nem mondom: kicsit izgultam, hogy milyen lesz ez. De utólag azt mondom, nem voltam annyira rossz. Két és fél órát tekertünk első nekifutásra. A héten lesz még egy, a jövő héten pedig újabb két alkalom. Aztán a hazautazásom napján egy három és fél órás kerékpározás következik. Ezenkívül konkrét kiegészítő sportág nincsen. Nyilván vannak futások, szabadban, terepen, atlétikai pályán. Az idei felkészülésemnél leginkább a robbanékonyság, illetve a szálkásítás van jelen a programban. Sokat vagyunk a kondiban, sokat futok, lábmunkázok.

Monaco02